رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در قوچان + تصاویر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد
سرخط خبرها

مشارکت ۶۰۰ داوطلب در خراسان رضوی در طرح «نذر آب»

  • کد خبر: ۱۹۶۶۱۶
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
مشارکت ۶۰۰ داوطلب در خراسان رضوی در طرح «نذر آب»
به گفته معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر خراسان‌ رضوی ۴۹‌هزار نفر کل داوطلبان استان را تشکیل می‌دهند که بیش از ششصد نفر از این تعداد در مأموریت‌های طرح ملی نذر آب فعالیت می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز کاهش بارندگی‌ها و تشنگی زمین سبب شکل‌گیری ایده «طرح ملی نذر آب» در کشور شد که به‌مدد داوطلبان سرخ‌پوش هلال‌احمر به اجرا درآمده و با همت مردم تاکنون ادامه پیدا کرده است. جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی نیز به‌تبع کشور، در اجرای این طرح نقش پررنگی داشته و به گفته معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی، این استان در همه سال‌های اجرای این طرح، یعنی از سال‌۹۷ تاکنون، جزو سه استان برتر در فهرست کشوری بوده است.

سیدمسعود هدایتی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا، ادامه داد: البته از مهر پارسال تا شهریور‌ماه امسال، با‌توجه‌به شمار خدمات و میزان بهره‌وری‌ای که این خدمات در استان‌های مختلف داشته اند، خراسان‌رضوی رتبه اول کشور را در طرح نذر آب ۵ کسب کرده است.

به گفته او ۴۹‌هزار نفر کل داوطلبان استان را تشکیل می‌دهند که بیش از ششصد نفر از این تعداد در مأموریت‌های طرح ملی نذر آب فعالیت می‌کنند.

هدایتی اظهار کرد: در‌واقع جمعیت هلال‌احمر از سال‌۹۷ در کشور با‌توجه‌به خشک‌سالی‌ها تصمیم گرفت که مأموریت‌هایی را با استفاده از طرفیت خیران و داوطلبان انجام دهد که در‌همین‌راستا در حوزه آب‌رسانی برای چهار استان خراسان‌جنوبی، سیستان‌و‌بلوچستان، هرمزگان و کرمان اقداماتی صورت گرفت و برای مناطق محروم روستایی که دچار خشک‌سالی شده بودند نیز کمک‌هایی جمع‌آوری شد.
او تصریح کرد: در دو سال گذشته، علاوه‌بر ارائه خدمات به سایر استان‌ها، طرح ملی نذر آب در شهرستان‌های خراسان‌رضوی نیز اجرا شد.

ارائه خدمات سلامت‌محور

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی بیان کرد: البته در قالب این طرح و هم‌زمان با فراهم کردن آب شرب پایدار و سالم، خدمات سلامت‌محور شامل معاینه و تأمین داروی رایگان، خدمات زیست‌محیطی، توزیع اقلام حمایتی و خدمات آموزشی و توانمندسازی نیز ارائه شد.

هدایتی از ثمرات این طرح به حفر چاه آب، استقرار مخازن آب در روستا‌هایی که به‌صورت سقایی آب‌رسانی می‌شوند، احیای قنوات، تأمین لوله و بازسازی شبکه‌های آب‌رسانی و برخورداری از نعمت آب شرب پایدار و سالم برای روستا‌هایی که سالیان سال آب نداشته‌اند، اشاره کرد و گفت: طرح ملی نذر آب در پنج شهرستان استان شامل نیشابور، سرخس، تربت‌جام، تایباد و زبرخان اجرا شده است که ارزش ریالی خدمات حدود ۲ میلیارد‌و‌۳۰۰‌میلیون تومان بوده است.

او با بیان اینکه امسال، احیای قنات در دو شهرستان کوهسرخ و نیشابور را در دستور کار داریم، بیان کرد: خدمات در قالب این طرح به روستا‌های محروم شهرستان‌های هیرمند، نیک‌شهر، کنارک، حاشیه چابهار، راسک در سیستان‌و‌بلوچستان و شهرستان سربیشه خراسان‌جنوبی ارائه شده است که ارزش ریالی آن بیش از ۲ میلیارد‌و‌۹۰۰‌میلیون تومان بوده است.

از «نذر آب» تا «نذر خدمت»

هدایتی درباره نحوه جمع‌آوری کمک‌های مردمی بیان کرد: با‌توجه‌به گسترش خدمات در این حوزه، جمعیت هلال‌احمر تصمیم گرفت که پس از پنج سال نام طرح را به طرح ملی نذر خدمت تغییر دهد؛ بنابراین مردم می‌توانند به هلال‌احمر مراجعه کنند و کمک‌های غیرنقدی خود را ارائه دهند و کمک‌ها در هر شهر یا روستایی که خودشان تمایل داشته باشند، هزینه می‌شود. درغیر‌این‌صورت می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره ۹۹۹۹۹ پست‌بانک به‌نام جمعیت هلال‌احمر یا به‌شماره کارت ۶۲۷۷۶۰۷۰۰۱۹۹۹۹۹۹ واریز کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->